Hanneke Geerts

Breinbalanz

Ambachtsweg 5M

5531 AC Bladel

TEL: 06-19971596

www.breinbalanz.nl

info@breinbalanz.nl

In mijn praktijk Brein Balanz kunnen ouders met hun kind terecht voor begeleiding bij leer- en/of gedragsproblemen. In mijn praktijk doe ik onderzoek en werk ik met kinderen aan de gestelde hulpvraag. Ik bekijk eventuele diagnoses vanuit een andere invalshoek. Ik vind het belangrijk te kijken naar de oorzaak van het leer- en/of gedragsprobleem. Er is vaak een onderliggende verklaring te vinden voor het probleem waar het kind mee te maken krijgt. Door te werken aan de basis van een probleem, krijgt een kind de kans zich zo optimaal mogelijk te ontwikkelen.

Er wordt niet gewerkt wordt aan symptoombestrijding, maar er wordt gezocht naar de oorzaak van het probleem. Het doel hierbij is het optimaliseren van de mogelijkheden die elk kind in zich heeft.

Voor wie?

Voor iedereen die ervoor open staat om vanuit een andere invalshoek naar een hulpvraag te kijken!

Hieronder staan de problemen beschreven waardoor kinderen in de praktijk het meest vastlopen. In deze gevallen biedt reflexintegratie en/of psychomotorische begeleiding de mogelijkheid om aan de oorzaak van het probleem te gaan werken.

Veelvoorkomende hulpvragen

Het kind:

  • Kan niet goed stilzitten

  • Struikelt veel, heeft moeite met evenwicht

  • Ligt tijdens het schrijven met het hoofd bijna op de tafel

  • Hangt onderuit in zijn stoel

  • Heeft zijn benen om de stoelpoten geklemd of zit in een W-zit

  • Is overgevoelig voor labels en naadjes in kleding

  • Bijt op z’n pen, nagels of duimt etc.

  • Heeft problemen rondom zindelijk worden

  • Is “onhandig”, loopt tegen dingen aan, gooit dingen om

  • Is onzeker, faalangstig

  • Loopt op zijn tenen (letterlijk en figuurlijk)

  • Heeft moeite met emoties

  • Klaagt over hoofdpijn tijdens het lezen of tv kijken

  • Heeft een zwakke pengreep of drukt juist heel hard

  • Schrikt van harde geluiden

  • Vindt het moeilijk om met veranderingen om te gaan

  • Heeft moeite met concentreren

  • Is snel overprikkeld

  • Heeft vaak last van een ‘vol hoofd'

  • Heeft lees- en/of leerproblemen

Alle houdingen en/of gedragingen van kinderen hebben vaak direct verband met het wel of niet volwassen geworden zijn van de primaire reflexen of het niet goed doorlopen hebben van de motorische ontwikkelingsfases.

In mijn praktijk gaan we oefenen om ontbrekende verbindingen in de hersenen aan te leggen. In principe geef je de hersenen een tweede kans om alle fases goed te doorlopen en de juiste verbindingen te leggen.

Gespecialiseerd in:

Reflexintegratie, Motorische Remedial Teaching, psychomotoriek, hoogbegaafdheid, hooggevoeligheid, leren leren.

Doelgroep

Kinderen in de basisschoolleeftijd en pubers

Heb je een vraag?

Vul het contactformulier hieronder in en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.

 

Contactformulier